понеділок, 16 листопада 2020 р.

Труднощі адаптації та фактори які сприяють успішному пристосуванню до навчання в школі

 

Труднощі в адаптації до навчання в школі

Виділяють три основні групи труднощів, з якими зустрічаються не готові до школи діти. 

Перша група належить до системи стосунків і взаємодії з однолітками (невміння слухати товариша і стежити за його роботою, змістовно спілкуватися з однолітками, погоджувати з ними свої дії), 

друга — до сфери спілкування з дорослим (нерозуміння запитань учителя, його особливої позиції, специфічності навчальних ситуацій і навчального спілкування), 

третя — до сфери самосвідомості дитини (завищена оцінка своїх можливостей і здібностей, необ'єктивне ставлення до результатів своєї діяльності, неправильне сприйняття оцінок учителя).

 Сприятливі чинники соціального мікросередовища дитини, які допоможуть  майбутньому першокласнику набути соціальну компетентність, розвинути комунікативну культуру та сформувати адекватну самооцінку:

* адекватне усвідомлення свого статусу в групі ровесників;

* правильні методи виховання в сім`ї;

* відсутність конфліктної ситуації в сім`ї;

* високий рівень освіти батьків;

* готовність до навчання в школі, шкільна зрілість;

* високий статус дитини в групі до вступу в перший клас;

* повна сім`я;

* задоволення від спілкування з дорослими;

* позитивний стиль ставлення до дітей з боку вихователя й учителя під час підготовчого періоду;

* позитивний стиль ставлення до дітей учителя першого класу.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар